سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکرت برایت بینش می آورد و مایه عبرت گرفتن تو می گردد . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :1
کل بازدید :27560
تعداد کل یاداشته ها : 66
103/2/28
3:48 ص

راه کارهای بهبود بخشیدن به شخصیت خود


 

  • راه کارهای بهبود بخشیدن به شخصیت خود

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ اگر با خودتان رابطه خوبی نداشته باشید در آن صورت نمی‌توانید با دیگری هم رابطه خوبی داشته باشید. در آن صورت ازنظر احساسی به شریک خود وابسته می‌شوید و رفتارهای دیوانه وار و حسادت ورزانه نشان خواهید داد. این رفتارها باعث می‌شود که رابطه‌تان دچار مشکل شود.

    این مشکلات افراد را ناراحت، عصبانی و خشمگین می‌کند. در آن صورت حتی اگر درر کنار شریکشان باشند بازهم ازلحاظ احساسی از او دور هستند. اگر این‌گونه است باید شخصیت خود را بهتر کنید. زیرا تا وقتی خودتان را دوست نداشته باشید کسی نمی‌تواند شما را دوست داشته باشد.

    اگر بر روی خود کار کنید شادتر شده و اعتمادبه‌نفستان بیشتر می‌شود. درنتیجه دیگران به خاطر مهربانی و گرمی‌تان به شما جذب شده و شما را دوست خواهند داشت. اما اگر بر روی خود کار نکنید شخصیتتان بهتر نشده و دیگران را از خود دور خواهید کرد.

    شاید دشوار به نظر برسد اما با چند تغییر ساده می‌توانید شخصیت خودتان را بهتر کرده و سپس از تغییرات رخ‌داده لذت ببرید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، مثبت‌تر شده، در روابط خود موفق‌تر خواهید بود و در جنبه‌های مختلف زندگی موفق‌تر خواهید بود.

    اگر می‌خواهید با خودتان رابطه بهتری داشته باشید، می‌توانید پنج راه معرفی‌شده در این مقاله را بخوانید.

    خودتان را دوست داشته باشید

    اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش این است که به نیازهای خود بی‌توجهی می‌کنید. اما دیگر دست بردارید. به خواسته و نیازهای خود توجه کنید و درباره این نیازها فکر کنید. اگر درباره چیزی شک دارید، درباره آن فکر کنید و دلیلش را بیابید، در این صورت به احساسات و نیازهای خود توجه کرده‌اید.

    به خودتان توهین نکنید

    یک رابطه منفی و اشتباه پر از توهین و تحقیر است، اما در یک رابطه خود هیچ توهین و تحقیری وجود ندارد. یادتان باشد که باید دوست خود باشید نه دشمن خود. پس از توهین کردن به خود دست بردارید و اگر این کار را انجام می‌دهید پس‌ازآن رفتار به خودتان انرژی مثبت بدهید. رفته‌رفته این انرژی مثبت جایگزین توهین‌ها شده و نسبت به خود حس دیگری خواهید داشت. شاید این راه آسان به نظر برسد اما بسیار مؤثر است.

    کلمات منفی را با کلمات مثبت جایگزین کنید

    اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش منفی بودن افکارتان است. این افکار منفی بر دیدگاهتان نسبت به خود و جهان تأثیر می‌گذارد. بنابراین کلمات منفی (مانند نه، زشت، خسته‌کننده، تنها، آزاردهنده و بی‌تفاوت) را با کلمات مثبت (مانند بله، شاد، قدرشناس، راضی، ممنونم، عشق) جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که تظاهر کرده‌اید اما رفته‌رفته به این تغییر رفتار عادت کرده و به فرد شادتری تبدیل می‌شوید.

    افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید

    پس‌ازاینکه کلمات و سخنان خود را تغییر دادید به‌راحتی می‌توانید افکار خود را تغییر دهید. اگر هنوز هم افکار منفی دارید سعی کنید این افکار منفی را پس بزنید.

    برای شادتر بودن و سالم‌تر بودن یک دلیل منطقی پیدا کنید

    بسیاری از افراد به این دلیل تلاش می‌کنند زندگی بهتری داشته باشند که تصور می‌کنند باید همین‌طور باشد. اما این دلیل درستی برای سالم زندگی کردن نیست. زیرا در این صورت از سالم زندگی کردن خود لذت نمی‌برید و پس از مدتی روال سالم زندگی را تغییر خواهید داد.

    بنابراین برای سالم زندگی کردن دلیل موجهی بیابید که زندگی سالم را به یک وظیفه تبدیل نکند. سعی کنید بیشتر ورزش کنید، فعالیت‌ها و غذاهای سالم موردعلاقه خود را دنبال نمایید و پیشرفت خود را بسنجید.


  
  

8 دلیل اصلی درد قفسه سینه در سمت راست


 

  • 8 دلیل اصلی درد قفسه سینه در سمت راست

    گرچه درد ناگهانی در قسمت راست قفسه سینه معمولا به حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی مرتبط نیست، ولی می‌تواند علامتی هشداردهنده در مورد سلامتی باشد.

    به گزارش روز جمعه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال ساینس، مشکلات مربوط به کیسه صفرا، کبد و پانکراس می‌تواند منجر به درد شدید و ناگهانی در قسمت راست قفسه سینه شود.
    برخی دیگر از دلایل ایجاد درد در ناحیه راست قفسه سینه عبارتند از:

    1. عضلات

    بلندکرد اشیای سنگین و حرکت یا کشش ناگهانی می‌تواند باعث آسیب یا حتی پارگی بافت ودر نهایت درد قفسه سینه شود. این درد معمولا در ناحیه راست قفسه سینه احساس می‌شود؛ چراکه بیشتر افراد از دست راست خون برای انجام کارهای قدرتی استفاده می‌کنند.

    2. سیستم گوارشی

    سیستم گوارشی مجموعه عظیمی است که در صورت اختلال می تواند باعث تحریک و درد ناحیه راست قفسه سینه شود. ریفلاکس معده یا انسداد مری هم می‌تواند منجر به درد قفسه سینه شود.

    دلیل درد قفسه سینه در سمت راست

    دلیل درد قفسه سینه در سمت راست چیست؟

    3. کیسه صفرا

    عفونت یا سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه نیز می تواند عامل درد و سوزش قفسه سینه باشد.

    4. کبد

    التهاب کبد بر اثر بیماری هپاتیت یا عفونت منجر به درد در ناحیه راست قفسه سینه می‌شود. سموم و مصرف الکل نیز از دیگر عوامل التهاب کبد است.

    5. پانکراس

    درد قفسه سینه می‌تواند ناشی از پانکراس باشد و زمانی که فرد دراز می‌کشد شدیدتر است.

    6. پرده جنب (Pleura)

    پرده جنب پرده‌ای دو لایه است که هر ریه را به طور جداگانه از بیرون می‌پوشاند. التهاب این غشا به دلیل آسیب یا لخته‌شدن خون منجر به درد شدید در ناحیه راست قفسه سینه می‌شود.

    7. ریه

    درد در ناحیه راست قفسه سینه می‌تواند به دلیل یکی از بیماری های مربوط به ریه مانند برونشیت، عفونت، آسم یا پنومونی باشد.

    8. آلودگی ویروسی

    عفونت ویروسی، سرماخوردکی و آنفلوآنزا نیز می‌تواند عامل درد قفسه سینه باشد.
    علاوه بر موارد مذکور، استرس، لخته‌شدن خون، تومور‌ و فیبرومیالژی (سندرم درد اسکلتی. عضلانی مزمن) نیز می‌توانند منجر به درد و سوزش قفسه سینه شوند.


  
  

مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار


 

  • مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    لباس‌هایی که می‌پوشیم بخش مهمی از سلیقه و علایق ما را نشان می‌دهند؛ با وجود این هر محیطی به لباسی که دوستش داریم و معمولاً می‌پوشیم، نمی‌خورد. گاهی لازم است علایق شخصی‌مان را با بعضی قوانین ساده ترکیب کنیم تا بتوانیم با توجه به موقعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم، ست لباس مناسب‌تری انتخاب کنیم. در این نوشته به بعضی قوانین ساده اما کاربردی انتخاب ست لباس مردانه برای محیط کار می‌پردازیم.

    تشخیص فضای محیط کار

    جو یا فضای محیط کارتان چطور است؟ به طور کلی فضای محیط کار هر کس در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرد:

    1. رسمی
    2. نیمه‌رسمی
    3. غیررسمی
    1. لباس مناسب برای محیط رسمی

    مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    معمولاً میزان رسمی بودن فضای محل کار را می‌توان از میزان صمیمیت افراد و نوع مراجعان آن متوجه شد. محیط کار رسمی معمولاً جدیت زیادی دارد، صمیمیت بین کارمندان کم است و مراجعان نیز رسمی هستند. برای چنین محیطی آشنایی با انواع ست و مدل‌های لباس مردانه خوب است؛ اما بهتر آن است که سراغ گزینه‌ای بروید که کمترین میزان ریسک را برایتان به دنبال دارد. این گزینه کت و شلوار رسمی است. نکاتی که باید در مورد انتخاب پوشش در محیط کار تمام ‌رسمی رعایت کنید شامل موارد زیر می‌شود:

    • سراغ کت و شلوار مردانه ای بروید که کاملاً فیت بدنتان باشد؛ کتی که سر آستین‌هایش خیلی بلند باشد یا شلواری که یک سایز برایتان بزرگ است، رسمیت لازم را به بیننده منتقل نمی‌کند.
    • بهتر است کت و شلوارتان هم‌رنگ باشند. از هر تغییری که ممکن است از جدیتتان کم کند، بپرهیزید.
    • بهترین کفش برای ساختن یک ست مردانه تمام رسمی، کفش چرمی است. بهتر است رنگ کفش در هماهنگی کامل با رنگ کت و شلوار باشد.
    • بهتر است رنگ کفش چرم مردانه و کمربندتان یکی باشد.
    • پیراهن سفید، عاجی و آبی ملایم برای ساختن یک ست تمام رسمی در محل کار ایده آل هستند. برای مثال کت و شلواری مشکی به همراه یک پیراهن سفید تمیز و اتو کشیده را تصور کنید که ابهت دیگری به شما خواهد داد.
    • به‌هیچ‌وجه سراغ استفاده از زیورآلات مردانه نروید.
    • بهتر است رنگ کت و شلوارتان تیره باشد.
    1. لباس مناسب برای محیط نیمه رسمی

    در یک محیط کاری نیمه رسمی جدیت به اندازه مورد قبلی نیست؛ اما صمیمیت زیادی هم دیده نمی‌شود. کارمندان ممکن است همدیگر را به اسم کوچک صدا بزنند؛ اما از ارتباط دوستانه با هم خودداری کنند. (برای آشنایی بیشتر با رفتارهای غیرحرفه‌ای در محیط کاری این مطلب را بخوانید.) اگر محیط کار شما هم این ویژگی‌ها را دارد، بهتر است از موارد زیر برای ساختن استایل مناسب خودتان کمک بگیرید:

    • یکی از کاربردی‌ترین وسایلی که برای ساختن ست مردانه محل کار نیمه رسمی به آن نیاز دارید، کت تک است. وجود یک یا دو مدل کت تک مردانه یا یکی دو کاردیگان و ژاکت به شما امکان ساختن یک ست نیمه رسمی را می‌دهد.
    • لازم نیست حتماً شلوار فاستونی بپوشید، پوشیدن شلوار کتان با رنگ‌های خنثی یا تیره هم خوب است.
    • چون در محیط نیمه رسمی همچنان رگه‌هایی از جدیت وجود دارد، سراغ شلوار جین نروید.
    • از انداختن زیورآلات رنگارنگ خودداری کنید. اگر به استفاده از زیورآلات علاقه زیادی دارید، سراغ دستبند مردانه چرمی یا سایر زیورآلات با رنگ‌های تیره‌تر و مدل‌های رسمی‌تر بروید.
    • همچنان پیشنهاد می‌کنیم کفش و کمربند چرمی انتخاب کنید. این بار می‌توانید به جای هم‌رنگ بودن، سراغ رنگ‌های هم‌خانواده بروید.
    • استفاده از کیف های مردانه چرم و دست دوز برای موقعیت شما بسیار مناسب است. بین رنگ کفش، کمربند و کیف نوعی هماهنگی برقرار کنید.
    • داشتن پیراهن مردانه یا حتی پولوشرت آبی و سفید در کمدتان ضروری است. پیراهن آبی را با یک شلوار شیری یا طوسی ست کنید.
    1. لباس مناسب محیط غیر رسمی

    مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    شرکت‌های استارتاپی یا محیط‌های کاری نوپا که کارمندان جوان دارند، معمولاً به‌صورت ناخودآگاه در دسته محیط کاری غیر رسمی قرار می‌گیرند دارند. روحیه کار تیمی در این محیط‌ها زیاد است، افراد معاشرت و همکاری زیادی دارند و بینشان صمیمیت دیده می‌شود. در چنین محیطی از نکات زیر برای انتخاب پوشش کمک بگیرید.

    • هرچقدر باید دور استفاده از شلوار جین و کفش کتانی را در دو محیط رسمی و نیمه رسمی خط قرمز بکشید، استفاده از این دو گزینه در محیط کاری غیر رسمی مجاز است.
    • اگر دوست دارید مردانه‌تر به نظر برسید به جای کفش کتانی، کالج مردانه بپوشید.
    • در محیط کار غیر رسمی با خیال راحت تی شرت‌های شاد و رنگی بپوشید.
    • داشتن پولوشرت، کاردیگان و کت تک در ساختن یک استایل مردانه شیک به شما کمک می‌کند.
    • استفاده از زیورآلات شاد و رنگی برای شما آزاد است.

    نکات تکمیلی برای آراستگی بیشتر

    1. همیشه تمیز و مرتب باشید. هر روز دوش بگیرید، از دئودورانت استفاده کنید و عطر بزنید.
    2. موهایتان را کوتاه، مرتب و آراسته نگه دارید.
    3. عطری ملایم انتخاب کنید که اگر مورد علاقه اطرافیانتان نبود، آن‌ها را از دور و برتان فراری ندهد.
    4. لباس‌های تمیز و اتو کرده بپوشید. هیچ وقت از لباس‌های کهنه استفاده نکنید و برای لباس خوب و شیک هزینه کنید.

97/1/11::: 7:41 ع
نظر()
  
  

علائم و درمان آبریزش بینی


 

  • علائم و درمان آبریزش بینی

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ بطور عادی غدد موجود در گلو و بینی، برای مرطوب نگه داشتن غشای بینی و مبارزه با عفونت‌ها، موکوس یا ماده مخاطی ترشح می‌کنند. آبریزش بینی هنگام ترشح بیش از حد موکوس که از عقب گلو خارج می‌شود، رخ می‌دهد. برخی از افراد آن را تخلیه می‌کنند که در اینصورت با سرفه، به ویژه زمانیکه به پشت دراز کشیده‌اند، همراه می‌شود. برخی دیگر، در ناحیه عقب گلو احساس خارش و خراشیدگی می‌کنند. التهاب ناشی از ترشح بیش از اندازه موکوس ممکن است باعث گرفتگی صدا و یا گلو درد شود.

    دلایل احتمالی آبریزش  بینی

    دلایل احتمالی بسیاری برای آبریزش بینی وجود دارد که عبارتند از :

    • عفونت باکتریایی سینوس
    • آنفلوآنزا یا سرماخوردگی معمولی به دلیل عفونت ویروسی
    • استفاده از اسپری بینی
    • آسیب وارد شدن به سر
    • ریفلاکس معده (GERD)
    • واکنش‌های آلرژیک
    • تغییرات هورمونی
    • انواع بخصوصی از غذاها
    • استفاده از برخی داروها مانند قرص‌های کنترل بارداری و داروهای فشار خون
    • بارداری
    • خشکی هوای درون خانه
    • اسپکتروم نامنظم بینی به دلیل ناهنجاری‌های ساختاری

    اگر مرتباً دچار آبریزش بینی می‌شوید، حتماً باید با پزشک متخصص تماس بگیرید تا دلایل احتمالی آن را دریافته و برای درمان آن اقدام کند. علیرغم این حقیقت که برخی از درمانهای خانگی، مانع از تخلیه بینی می‌شود، هیچ تحقیق جامعی در مورد اثرگذاری قطعی آنها انجام نشده است.

    علائم آبریزش بینی

    علاوه بر احساس آبریزش از ناحیه عقب بینی و گلو، آبریزش بینی با علائم زیر همراه است :

    • درد در گوش
    • سرفه‌هایی که در شب و هنگام دراز کشیدن تشدید می‌شوند.
    • گلو درد
    • متورم شدن لوزه‌ها و دیگر بافت‌ها در گلو

    بیشتر بخوانید:  درمانهای خانگی سینوزیت

    درمانهای خانگی آبریزش بینی

    1 ) مرطوب نگه داشتن

    اگر موکوس غلیظ باشد، می‌تواند ناراحت کننده و مانع از جریان تنفس شود. مرطوب نگه داشتن بینی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیشگیری از مسدود شدن مجاری بینی است. مرطوب نگه داشتن، همچنین، روشی عالی برای پیشگیری از عفونت سینوس و گوش است.  یکی از روشهای عالی برای این کار، مصرف مقدار کافی مایعات در طول روز است.

    2 ) اسپری آب و نمک

    به آسانی می‌توان مسدود شدن مجاری بینی را با چند بار استفاده از اسپری آب – نمک در روز کاهش داد. این اسپری با رقیق کردن مخاط بینی، از مسدود شدن مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند. البته در مصرف این اسپری باید احتیاط کرد؛ چراکه می‌تواند باعث عطسه‌های غیر قابل کنترل شود.

    3 ) چای زنجبیل

    مطالعات جامعی برای نشان دادن اثرگذاری زنجبیل در درمان آبریزش بینی انجام نشده است. با این وجود، گفته می‌شود که ریشه تند زنجبیل  می‌تواند در برطرف کردن احتقان، که گاهی با آبریزش بینی همراه می‌شود، مؤثر واقع شود. کافیست یک فنجان چای زنجبیل میل نمایید تا التهاب و درد گلو تسکین پیدا کند.

    4 ) غرغره کردن با محلول نمک

    غرغره کردن با محلول نمک یکی از آسانترین و ارزانترین  درمانهای خانگی برای درمان آبریزش بینی است. یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و چند بار در روز با آن غرغره کنید.

    5 ) بخور آب گرم

    بخور یکی دیگر از روشهای درمان آبریزش بینی است. این روش می‌تواند به میزان مؤثری ترشحات را کنترل کند. بخور، همچنین، یکی از درمانهای خانگی برای صاف و تخلیه کردن سینه از مواد مخاطی است. برای این کار کافیست یک جام را پر از آب جوش کرده و حوله‌ای روی سر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه روی بخار نفس عمیق بکشید. می‌توانید هر نوع روغن طبیعی (مقدار کمی اکالیپتوس بهترین انتخاب است) نیز به آب اضافه کنید. این کار را هر روز دو الی سه بار تکرار کنید تا کاملاً بهبود پیدا کنید.

    بیشتر بخوانید:  درمانهای خانگی سینوزیت

    6 ) فلفل کاین

    فلفل کاین، که در ردیف بهترین آنتی هیستامین‌های حاوی ترکیب کپسایسین قرار دارد، یک درمان خانگی مؤثر برای درمان آبریزش بینی به شمار می‌آید. این ماده همچنین، التهاب گلو را کاهش می‌دهد و همین امر، آن را تبدیل به یک درمان مؤثر برای آبریزش بینی کرده است. کافیست نسبت های مساوی فلفل کاین و عسل (نصف قاشق چایخوری از هر دو) را با هم ترکیب کرده و تا چند روز، هر روز دو یا سه بار از آن بخورید.

    7 ) لیمو

    به دلیل دارا بودن مقدار فراوان ویتامین C، لیمو یکی دیگر از گزینه‌های طبیعی مؤثر برای درمان آبریزش بینی است. لیمو نه تنها مخاط بینی را رقیق می کند، بلکه مقاومت بدن در برابر عفونت را نیز بالا می‌برد. آب نصف لیمو را به مقداری آب اضافه کنید. برای بهتر کردن مزه آن، مقداری عسل نیز اضافه کنید و هر روز اول صبح، و چند بار در طول روز از آن میل نمایید.

    نکته آخر

    آبریزش بینی یک مشکل رایج و دامن گیر بسیاری از افراد در تمام سنین است و ترشح بیش از حد مخاط را همراه دارد. علائم این بیماری ممکن است ناراحت کننده باشند. خوشبختانه، تمام درمان خانگی آبریزش بینی که به آنها اشاره شد، می‌توانند علائم مرتبط با این بیماری را کاهش دهند. در صورتی که علائم  بهبودی نیافت و یا بدتر شد، بی‌درنگ به پزشک مراجعه نمایید.


  
  

خواص جادویی سیب برای سلامتی، لاغری و پوست و مو


 

  • خواص جادویی سیب برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

    سیب از میوه های فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است که در انواع متنوع سیب زرد، سیب قرمز، سیب سبز و … کاشت و برداشت می شود. سیب منبع غنی انواع مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می باشد. از جمله فواید سیب می توان به پیشگیری از دیابت، خاصیت ضدسرطانی، لاغری، کاهش کلسترول، درمان آسم، یبوست و سنگ کیسه صفرا اشاره کرد.

    خواص سیب در زمینه سلامت و زیبایی پوست و مو شامل جوان سازی پوست، لایه برداری، پیشگیری از سرطان پوست، درمان ریزش مو و پرپشت کردن مو می باشد.

    در ادامه قصد داریم شما را با 27 خاصیت باورنکردنی سیب در درمان انواع بیماری ها، لاغری، زیبایی و ماسک های فوق العاده برای پوست و مو آشنا کنیم. با پرشین استار همراه باشید.

    خواص سیبخواص سیب

    خواص درمانی و فواید سیب

    1. ضدسرطان

    سیب دارای خواص ضدسرطانی قوی می باشد و این خاصیت از مهم ترین مزایای سیب به شمار می رود. مطالعات نشان می دهد سیب منبع غنی فلاون می باشد که می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد.

    پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام تری ترپنوئید می باشد که با تولید و رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند. از سوی دیگر فیبر موجود در سیب برای پیشگیری و درمان سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) مفید می باشد.

    2. کاهش کلسترول خون

    سیب منبع غنی از فیبر می باشد، فیبر با چربی های روده مبارزه کرده و باعث کاهش جذب کلسترول بد (LDL ) و افزایش جذب کلسترول خوب (HDL ) می شود.

    3. تقویت سیستم ایمنی بدن

    سیب دارای آنتی اکسیدان مشهوری به نام کورستین می باشد که مخصوصا در سیب قرمز به وفور یافت می شود. کورستین باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و احتمال ابتلا به انواع بیماری را کاهش می دهد. همچنین ویتامین C موجود در سیب دارای خواص ضدالتهابی بوده و فیبر نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

    4. جلوگیری از آلزایمر

    مصرف منظم سیب باعث پیشگیری از بروز آلزایمر در سنین بالا می شود. آب سیب نیز به دلیل دارا بودن فلاونوئیدها به ترمیم سلول های آسیب دیده مغز در اثر بیماری آلزایمر، کمک کرده و از پیشروی این بیماری جلوگیری می کند.

    5. پیشگیری از آسم

    ترکیبات موجود در سیب برای بهبود آسم، مشکلات تنفسی و عملکرد ریه ها مفید بوده و مصرف منظم آن باعث بهبود مشکلات خفیف تنفسی و آسم کودکان می شود.

    6. ضد دیابت

    از فواید مهم سیب می توان به خاصیت ضد دیابتی آن اشاره کرد. سیب به دلیل دارا بودن فیبر و سایر مواد مغذی، با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از بروز بیماری دیابت پیشگیری می کند.

    تحقیقات نشان می دهد زنانی که روزانه حداقل یک سیب مصرف می کنند 28 درصد کمتر از سایرین به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

    7. سنگ کیسه صفرا

    سنگ صفرا به دلیل کلسترول بالای موجود در صفرا ایجاد می شود. این مشکل در افراد چاق شایع تر است. طبق توصیه پزشکان، رژیم غذایی سرشار از فیبر برای کنترل وزن و کاهش کلسترول خون مفید بوده و از بروز سنگ صفرا پیشگیری می کند. سیب منبع غنی از فیبر مخصوصا نوع پکتین می باشد که نقش موثری در کاهش سطح کلسترول خون ایفا می کند.

    8. درمان سندرم روده تحریک پذیر

    از نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می توان به یبوست، اسهال و دردهای شکمی اشاره کرد. فیبر موجود در سیب برای درمان سندرم روده تحریک پذیر معجزه می کند.

    9. پاکسازی کبد

    همانطور که می دانید کبد مسئول دفع انواع سموم بدن می باشد. سیب از بهترین میوه هایی است که در عمل سم زدایی و پاکسازی سموم به کبد کمک می کند.

    10. پیشگیری از آب مروارید

    مطالعات نشان می دهد افرادی که به صورت منظم سیب مصرف می کنند، 10 تا 15 درصد کمتر از سایرین به عارضه آب مروارید مبتلا می شوند.

    11. جلوگیری از پارکینسون

    عامل اصلی ابتلا به بیماری پارکینسون، تجزیه شدن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در مغز می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در سیب از ایجاد این شکاف و ابتلا به پارکینسون جلوگیری می کنند.

    12. تسکین بواسیر

    عارضه بواسیر یا هموروئید به علت فشار بیش از حد در ناحیه لگنی و رکتوم و متورم شدن رگ های مجاور کانال مقعد ایجاد می شود. اگرچه این عارضه خطرناک نیست اما به دلیل دردناک بودن، ممکن است در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. محتوای فیبر موجود در سیب باعث کاهش فشار شده و درد ناشی از بواسیر را کاهش می دهد.

    13. کاهش وزن

    مصرف فیبر باعث می شود افراد زودتر سیر شده و کمتر احساس گرسنگی کنند. در نتیجه در طول روز کالری کمتری مصرف خواهند کرد. مصرف منظم سیب د رکاهش وزن، چربی سوزی و تناسب اندام معجزه می کند.

    14. سفید کردن دندان ها

    جویدن سیب باعث افزایش ترشح بزاق در دهان شده و پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهد.

    15. بهبود هضم

    فیبر موجود در سیب برای سیستم گوارشی و عمل هضم بسیار مفید است. مصرف روزانه سیب باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش شده، یبوست را درمان می کند و حرکات روده ها را تسهیل می کند.

    16. بهبود عمل گردش خون

    سیب حاوی مقادیر بالای آهن می باشد که به حفظ سطح هموگلوبین خون کمک کرده و میزان گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند. مصرف سیب مخملی باعث درمان بیماری کم خونی و افزایش اکسیژن خون شده و درمان بیماری ها را تسریع می کند.

    17. پیشگیری از سکته مغزی

    مطالعات نشان می دهد افرادی که به صورت منظم سیب مصرف می کنند نسبت به سایرین کمتر در معرض سکته مغزی قرار می گیرند.

    فواید و خواص سیب برای پوستفواید و خواص سیب برای پوست

    خواص سیب برای پوست

    18. روشن کننده پوست

    کلاژن و الاستیک موجود در سیب (مخصوصا سیب قرمز) باعث روشن شدن و درخشندگی پوست شده و پوست را شاداب و جوان نگه می دارد.

    19. مرطوب کننده

    سیب برای لایه برداری و مرطوب کردن پوست نقش موثری ایفا می کند.

    برای این منظور یک سیب را برش داده و آب سیب را روی پوست صورت بگذارید تا خشک شود. این عمل باعث تنظیم چربی پوست شده و یک ماسک مرطوب کننده عالی به شمار می رود.

    20. ضدپیری

    ماسک ضدپیری سیب برای جوانسازی و رفع چین و چروک های پوست مناسب بوده و رطوبت پوست را حفظ می کند.

    برای این منظور سیب را رنده کرده و روی پوست خود قرار دهید. بعد از 10 تا 20 دقیقه آن را بشویید. این ماسک عالی علاوه بر برطرف کردن چین و چروک ها، از پوست لایه برداری می کند.

    21. ضدآفتاب طبیعی

    سیب از پوست صورت در مقابل اشعه خورشید محافظت کرده و می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند.

    برای این منظور 1 قاشق چایخوری گلیسیرین را با سیب رنده شده مخلوط کنید و روی پوست بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

    22. درمان آکنه و لکه های تیره پوست

    برای از بین بردن آکنه و لکه های تیره پوست 1/4 سیب را با کرم شیر مخلوط کرده و روی پوست صورت قرار دهید.

    ماسک سیب برای درمان آکنه: یک تکه سیب را به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار داده، سپس روی نواحی موردنظر بمالید.

    23. رفع پف زیر چشم

    قرار دادن برش های سیب در نواحی دور چشم، تیرگی دور چشم را برطرف کرده و پوست را روشن و درخشنده می کند.

    24. پیشگیری از سرطان پوست

    سیب حاوی مقادیری ویتامین A می باشد که در پیشگیری از سرطان پوست مفید است. مصرف یک عدد سیب بزرگ حدود 5 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را برطرف می سازد.

    خواص سیب برای مو

    25. افزایش رشد مو

    سیب به دلیل دارا بودن ماده مغذی به نام بیوتین یک تقویت کننده قوی مو به شمار می رود و برای رشد طبیعی مو و ناخن مفید است. بیوتین از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث پرپشت شدن و تقویت مو می شود.

    26. درمان ریزش مو

    مصرف منظم سیب به دلیل فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن از ریزش مو جلوگیری کرده و خونرسانی به پوست سر را بهبود می بخشد.

    27. درمان شوره سر

    استفاده موضعی از آب سیب روی پوست سر باعث درمان مشکلات پوستی از جمله شوره سر می شود.

    به این منظور، در مرحله آخر آبکشی در حمام، موهای خود را با آب سیب شستشو دهید. این کار باعث درمان شوره سر و درخشندگی موها می شود.

    ارزش غذایی سیب

    یک سیب متوسط شامل مواد مغذی زیر می باشد:

    کالری: 95
    فیبر: 4 گرم
    شکر: 19 گرم
    پروتئین و چربی: ندارد!
    ویتامین C: به مقدار 4 میلی گرم
    پتاسیم: 196 میلی گرم
    ویتامین K: به مقدار 4 میلی گرم
    ویتامین B6: به مقدار 0.1 میلی گرم
    منگنز: 1 میلی گرم

    طبع سیب گرم و تر است.

    تاریخچه سیب

    رشد و برداشت سیب به هزاران سال قبل در آسیا و اروپا باز می گردد.

    سیب برای اولین بار در ترکیه رشد کرد و به نظر می رسد اولین درختی باشد که توسط انسان مورد استفاده قرار گفته است. میوه درخت سیب در طول هزاران سال گذشته بارها توسط انسان دستکاری و توسعه داده شده به طوری که امروزه انواع مختلف سیب با طعم های مختلف در دسترس می باشد.

    در ابتدای قرن 17 میلادی، سیب توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی آورده شد و از آن زمان به بعد پای ثابت رژیم غذایی آمریکایی ها شد ( پای سیب!)

    در طول تاریخ در فرهنگ ها و مذاهب مختلف از سیب یاد شده است. مثلا در کتب مذهبی از سیب در داستان حضرت آدم و حوا ذکر شده، همچنین دارای معانی خاص و نمادین نزد یونانیان باستان، اروپایی ها و فرقه های مختلف مسیحیت می باشد.

    طرز تهیه چای سیب

    1 عدد سیب را به قطعات ریز خرد کرده و ساقه و دانه های آن را جدا کنید. نیازی نیست پوست آن را بگیرید. سپس قطعات را به 2 لیتر آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید حدود 5 تا 7 دقیقه بپزد.

    مقداری میخک و دارچین و چای کیسه ای را به آن افزوده، بعد از 1 دقیقه چای کیسه ای را خارج کنید، اجازه دهید چای سیب 5 تا 10 دقیقه دیگر بجوشد. مخلوط را از صافی بگذرانید و مقداری شکر به آن افزوده و هم بزنید. می توانید از عسل به جای شکر اضافه کنید.

    روش های مصرف سیب

    سیب را می توان به صورت خام و به تنهایی یا در دستورالعمل های مختلف غذایی استفاده کرد. پوست سیب دارای مواد مغذی فراوانی است و توصیه می شود سیب را با پوست آن میل کنید. حتی اگر از سیب در دستور آشپزی استفاده می کنید بهتر است پوست آن را نگیرید.

    با توجه به افزودنی هایی که به میوه سیب برای ماندگاری بیشتر اضافه می شود، حتما قبل از مصرف، سطح پوست آن را با یک برس کوچک به مدت 10 تا 15 دقیقه پاک کنید.

    توجه داشته باشید که جوشاندن یا آبگیری سیب باعث از دست دادن مواد مغذی مانند پلی فنل های موجود در سیب می شود. بنابراین بهترین روش مصرف سیب به صورت خام و با پوست می باشد.

    عوارض احتمالی و مضرات سیب

    – سیب از جمله میوه هایی است که پتاسیل بالایی برای ایجاد واکنش های آلرژیک به همراه کیوی و هلو دارد که می توان به ایجاد خارش و تورم در دهان، لب ها، گلو یا علائم حساسیت در ریه، صورت و معده اشاره کرد که تنها چند لحظه بعد از مصرف آن رخ می دهد.

    – مصرف سیب ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ شود.

    – مصرف مقدار زیاد دانه سیب خطرناک است زیرا حاوی سمی به نام سیانید است که مصرف زیاد آن کشنده است.

    منبع: stylecraze – draxe – medicalnewstoday


  
  
<      1   2